Volantino Alitalia dal 1 al 31 marzo 2020 - pagina 85 - NON È PIÙ VALIDO

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Volantino Alitalia - 1/3/2020 - 31/3/2020. Pagina 85.
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GETTY IMAGES GreatBeauty della sua carriera e ha sempre rinnovato il suo stile, pur rimanendo fedele alla sua identità. Mi affascina incredibilmente. La sua grinta e la sua capacità di saper mutare non sono assolutamente scontate. E devo dire che questa cosa succede anche per me: da designer devi saper uscire dalla tua comfort zone, metterti in gioco, mantenendo la tua cifra. Poi nomino Jennifer Lopez: l’ho vista sfilare per Versace con un abito vintage che aveva indossato anni prima. Lo portava con una tale fiera bellezza e con una sexyness così fresca da sembrare una ragazza appena salita in passerella. Queste sono le donne che non hanno età biologica, dico io. Perché esprimono con la loro personalità qualcosa che non ha tempo. Anche io, dentro, mi sento l’energia di un ragazzino, poi mi guardo allo specchio e vedo che non lo sono più! Ma l’energia combattiva di lanciarsi verso nuove sfide è rimasta la stessa». Le donne e il mondo Casadei: tre parole per definire questa relazione speciale «Confronto. Perché io non indosso ciò che creo, e quindi ho bisogno delle donne! E poi mi intriga sapere cosa pensano. Provocazione. Ma mai fine a se stessa. Quella non mi appartiene, non l’ho mai fatta. Penso piuttosto alla ricerca che faccio sulle strutture. Il tacco Blade nasce proprio da questo: provocare nella creazione, sfidarsi. Trasformazione. Come fa il bruco quando diventa farfalla: una donna può vivere un’identità pratica, dinamica, da mamma, da casalinga, da lavoratrice, indossando quello che lei reputa giusto per quel ruolo. E poi cambiare totalmente scegliendo una scarpa diversa, trasformandosi in super sexy e intrigante. Pur restando la stessa persona». ● 84 _ ULISSE _ marzo 2020 tackle new challenges has remained unchanged». What is the most bizarre request demanded by a star? «Beyoncè’s, for the Mrs Carter Show World Tour launch. I remember I was in a taxi with my wife Alessandra, we were coming back from a fair in NYC. I got a phone call by a person from her staff: “Is there time to make a Versailles-style boot for Beyoncè?” It was a refined cuissard, in embroidered suede. The factory was still open, but it was about to close for August: within a week the first prototype was designed, made, embroidered, sent to NYC, and fitted. After a small adjustment at the leg, we delivered it. In short, thanks to my extraordinary team we made it, in no time. When I saw that at the Super Bowl Beyoncè was wearing my boots in the video announcing the tour… oh what a thrill!». ● What do men give women on Valentine’s day? «Shoes! We’re often asked for the Blade, our iconic model. They might get the wrong size or color, but they know what they want: in their imagination, the Blade’s is “the” stiletto heel. It holds the Casadei hallmark: it’s a sort of must-have shoe». Has “shoe-shopping” changed over the years? «It has actually, quite a lot. I clearly remember that in the 70s and 80s women “invested” on the dress. We had, in fact, a large range of leathers and colors so as to customize shoes that perfectly matched to our customers’ dresses. Today women often start from the Cesare Casadei WHAT DO WOMEN WANT? BLADE È il nome del tacco più celebre di Casadei, ha impiegato 7 mesi per dargli il giusto equilibrio. Blade is the most famous heel by Casadei. It took 7 months to perfect the heel’s balance. Face to face with the “artist of heels”, a dynamic and generous man who inherited his parents’ passion for Italian-style production, strengthening worldwide a brand created in 1958 Casadei, a dynamic, gentle and generous man with a lively philosophy and endless creativity, has interpreted women’s wishes. The wishes of all women: from the great pop stars to the girls next door, who wear his models with boldness and nonchalance. Casadei unveiled a few secrets to his success… How do you, as a fashion designer, make women happy? «It’s not easy, not at all! Sometimes women have a very different point of view from men. Since I don’t wear heels, I always exchange views with Dua Lipa Taylor Swift shoe, the shoe sets the rules of style, it’s the leading player». And now a difficult question: your favorite celebrities customer… «Madonna, I think she’s peerless. In the marketing campaign for the launch of her Madame X album, she wore the Blade Lane ankle boot with rhinestones and the Agyness model with metal toe and chain. I was extremely happy about it. I started my career when she did: I’ve been following her since her debut and she’s always reinvented herself remaining true to her identity. She’s extremely charming. Her grit, and her ability to change are not at all predictable. And I must admit that the same thing works for me, too: as a designer you always have to get out of your comfort zone, you have to test yourself, remaining true to yourself. Another celeb I’m fond of is Jennifer Lopez: I saw her walking the Versace catwalk wearing a vintage dress that she wore years before. She was wearing that dress with such a proud beauty and with such a fresh sexiness to look like a young model at her debut on the catwalk. I think these women are ageless. With their personality they express something that is timeless. Me too, deep inside have the energy of a boy, then I look at the mirror realize I’m not a boy anymore. But the strength to GETTY IMAGES La richiesta più particolare che qualche diva ti ha mai fatto? «Me la fece Beyoncé, per il lancio del Mrs. Carter Show World Tour. Ricordo che eravamo in taxi, io e mia moglie Alessandra, tornavamo da una fiera a Nyc. Ricevo una telefonata dal suo entourage: “Sareste in tempo per fare uno stivale stile Versailles per Beyoncé”? Si trattava di un cuissard molto elaborato, in camoscio ricamato. La fabbrica era ancora aperta, ma mancava pochissimo alle ferie di agosto: nel giro di Lady Gaga una settimana il primo prototipo è stato disegnato, realizzato, ricamato, mandato a Nyc, provato. Un piccolo accorgimento alla gamba e lo abbiamo consegnato. Insomma, grazie al mio team straordinario ci siamo riusciti, in tempi record. Quando poi al Super Bowl ho visto Beyoncé col mio stivale nel video che annunciava il tour... è stata una grandissima emozione». “my women”: with the women from my family and with the women I work with. My father did the same with my mother. I’d say that the magic lies in creating a shoe with a sort of fatal attraction. There must be a chemistry. In a certain way, it’s like a love story. I must trigger the chemistry. And they will never break up». Candice Swanepoel ULISSE _ marzo 2020 _ 85

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