Volantino Alitalia dal 1 al 29 febbraio 2020 - pagina 89 - NON È PIÙ VALIDO

1 ... 89 ... 166
Volantino Alitalia - 1/2/2020 - 29/2/2020. Pagina 89.
1 ... 89 ... 166

Scorri il volantino Alitalia valido dal giorno 1/2/2020 al giorno 29/2/2020 per vedere le ultime offerte. In 165 pagine del catalogo più recente trovi i prodotti migliori della categoria Altri. Se vuoi risparmiare sulla tua prossima spesa da Alitalia, non dimenticare di sfogliare tutto il catalogo da pagina 1 a pagina 165. Se vuoi fare la spesa in modo intelligente e risparmiare sui tuoi prossimi acquist, non perdere l'ultimo catalogo ricco di prezzi eccezionali e fantastici sconti. Visita Tutti Sconti ogni giorno per on perdere le promozioni offerte dai tuoi rivenditori preferiti.

 
 
GreatBeauty negli anni ’50, in piena attività produttiva, giunge quella che, con tutta probabilità, può essere considerata la decisione più importante nella storia di Mazda: investire sul motore rotativo Wankel, destinato a diventare uno degli stendard tecnologici del brand; a partire dall’affascinante coupé Cosmo Sport, lanciata ufficialmente sul mercato nel 1967, dopo una prima apparizione sotto forma di prototipo al Tokyo Motor Show del 1963. Una sportiva caratterizzata da un innovativo propulsore a doppio rotore (491 cm3 x 2), senza pistoni, né cilindri, dalla potenza massima di 110 CV, per una velocità di punta pari a 185 Km/h. Un impegno tecnologico, quello con il Wankel, che passando dalla vittoria alla 24 Ore di Le Mans con la 787B nel 1991 arriva fino alla coupé RX-8 commercializzata tra il 2003 e il 2012. Ma il nome Mazda è indissolubilmente legato anche ad altre pietre miliari dell’automobilismo, come, ad esempio, la roadster MX-5, la più venduta di sempre nel suo segmento, che col nome Miata debutta sul mercato nel 1989, quando questo genere di modelli sembrava aver perso appeal tra gli appassionati. Un successo planetario che dura ancora oggi. Senza tralasciare la serie Xedos, equipaggiata con un sofisticato motore 2.0 litri con architettura a 6 cilindri a V. Dopo una storia più o meno recente, caratterizzata dall’importante presenza di Ford nelle sue vicende, da oltre dieci anni Mazda ha riconquistato la piena indipendenza sul piano aziendale. Una realtà che punta orgogliosamente a gestire la propria “filiera” in maniera autonoma, investendo su una produzione originale e ricercata senza mai perdere di vista le proprie peculiarità distintive, dal raffinato linguaggio stilistico Kodo design, fino all’impegno nello sviluppo del motore a scoppio ideale, oggi culminato nell’avveniristico Skyactiv-X (propulsore che mescola i vantaggi di un benzina e di un diesel), e alla sfida dell’elettrificazione, con l’imminente arrivo della MX-30, primo modello cento per cento elettrico del brand. ● 88 _ ULISSE _ febbraio 2020 A CENTURY OF INNOVATION The japanese company celebrates its 100th anniversary: a tradition of technological research and brave decisions, always pursuing the perfect integration between a vehicle and its driver Everything started in 1920 when, in the prefecture of Hiroshima in Japan, Jujiro Matsuda founded Toyo Cork Kogyo Co., a company specialized in the processing of cork. This was the first seed from which Mazda would gradually grow to become an automotive brand that has always made bold decisions, together with interesting and original forms of experimentation and technological solutions. It did not take the company very long to enter the sector of vehicle manufacture. In the 1930s a three-wheeled cross between a motorcycle and a small truck, the Mazda-Go, was introduced onto the market. It was perhaps the company’s first expression of Jinba Ittai, which literally means unity between horse and rider, and which refers to the close integration between a vehicle and its driver, a concept that still inspires the products of the brand as a whole. The opportunity for Mazda to carve out a leading role in the automobile sector came a couple of decades later. The destruction of Hiroshima by the atomic bomb – one of the most well-known and tragic events in the 20th century – luckily had little effect on the city’s industrial plants (which are still today the company’s headquarters), as they were sheltered by a hill from the force of the blast. Thus, in the 1950s, when Mazda had reached a high level of production capacity the company made what was probably the most important decision in its history: investing in the Wankel rotary engine. This would become one of the technical hallmarks of the brand, starting from the elegant and attractive Cosmo Sport coupé, officially launched in 1967, after appearing as a prototype at the 1963 Tokyo Motor Show. This sports car had an innovative dual-rotor engine (491 cc x 2) without any pistons or cylinders, with a maximum power of 110 hp, which could provide a top speed of 185 km/h. The technological commitment to the Wankel, also thanks to Mazda’s victory in the 24 Hours of Le Mans in 1991, with the 787B racing car, led to the RX-8 coupé, which was manufactured between 2003 and 2012. The name of Mazda is also closely linked to other automotive milestones, such as the MX-5 roadster, the best-selling two-seat convertible sports car ever made, which came onto the market in 1989, with the name of Miata in the USA, at a time when similar models seemed to have lost their appeal. It was a world-wide success that lasts to this day, but we must not forget to mention the successful Xedos range of executive cars, mostly equipped with a sophisticated 2.0-litre engine in a 6-cylinder V configuration. After several years of a close partnership with Ford, during which the American multinational had a significant influence on its affairs, for the past decade or so Mazda has completely regained its independence in business, and it aims to continue to manage its own production chain proudly and autonomously. The company is therefore investing in several original and desirable projects without ever losing sight of its most distinctive features. These include the refined Kōdō Design stylistic philosophy, the development of the ideal internal combustion engine – culminating in the futuristic Skyactiv-X (an engine that combines the advantages of petrol and diesel) – and the challenge of electrification, which has led to the imminent launch of the MX-30, the brand’s first 100% electric model. ● SPORTIVA La Mazda RX-8 prodotta dal 2003 al 2012, sotto. Il Muso della nuova Mazda CX30, a destra. The Mazda RX-8 produced from 2003 to 2012, below. The front of the new Mazda CX-30, on right. COMPETIZIONI Le Mans 1991, la Mazda 787B con il telaio 002 trionfa nella gara di durata più famosa al mondo, sopra. La sede di Mazda in Giappone, in alto. Le Mans 1991: the Mazda 787B with 002 chassis took the lead at the world’s most famous endurance race, above. The Mazda headquarters in Japan, on top. ULISSE _ febbraio 2020 _ 89

Volantini Alitalia

I volantini più ricercati